pátek 3. června 2016

Květy z půdy

autor:

 anotace (z databáze knih):

 

Po smrti otce zůstávají sourozenci Christopher, Cathy a dvojčata Cory a Carrie se svou matkou sami. Ta ovšem nemá peníze a tak se rozhodne pro riskantní návrat k velmi bohatým rodičům, kteří ji ale vydědili. Děti zavře do podkrovního pokoje a s pomocí své zlé matky jim nosí potřebné věci k přežití. Dětem vlastně nic neschází, kromě čerstvého vzduchu, živých květin a pocitu volnosti. Na půdě, kam je přístup jen z onoho pokoje si vybudují papírovou "zahradu" kde si můžou pětiletá dvojčata hrát. Postihne je ale nejedno úskalí, největším problémem začíná být dospívání Christophera a Cathy kteří se do sebe bezhlavě zamilují.

 

 Tak konečně i já patřím k těm, kteří si přečetli tuto knihu.A jak se mi líbila ?
No jak se to vezme. Kniha je plná emocí, autorka krásně dovede vykreslit atmosféru, takže bych vlastně měla být spokojená z dobře napsaného příběhu, který mne pohltil natolik, že jsem četla v každé volné minutě. Ano , kniha je napsaná krásně, ale příběh sám už tak krásný není. A jaký tedy je ? Je smutný, krutý a nejhorší je, že velice lehce uvěřitelný a přitom pro mne jako matku nepochopitelný.Uff, už jsem zase úplně potopená v emocích, které ve mne kniha zanechala.
Ve zkratce tedy jaký příběh na vás po otevření této knihy čeká ?
Příběh čtyř sourozenců , kterým nečekaně zemře otec a od tohoto dne se jejich život obrátí vzhůru nohama.Matka Corine, kterou všichni čtyři milují a která nemá ponětí, jak se vypořádat se smrtí svého manžela se rozhodne vrátit se do svého rodného domu ke své matce a otci, který ji vydědil.Matka vypráví dětem o tom, v jakém velkém domě , plném krásných pokojů a služebnictva budou žít .Je v tom ale háček, nejdříve si musí matka udobřit jejich dědečka, který o vnoučatech nemá ani ponětí. Když se konečně ocitnou v obrovském domě Corininých rodičů, matka s babičkou zavírají děti do podkroví, na jednu nanejvýš pár nocí, než se matce 14tiletého Christophera, 12tileté Cathy a 5tiletých dvojčat podaří přesvědčit otce, aby ji odpustil.
Dny se prodlouží v týdny, týdny v měsíce a děti se z pokoje dostanou jen na starou, špinavou půdu, kterou si po čase vyzdobí papírovými květy a kde si mohou hrát.

Jak dlouho děti musí zůstat v utajení a co se vše na půdě zdobené barevnými květy bude odehrávat, to už vám prozrazovat nebudu. Doma mám knihu, která obsahuje všech 5 dílů této série. To znamená, že bych se hned mohla začíst do druhého dílu, ale neudělám to, i když mne hodně láká se dovědět, co bylo dál. Nejdříve potřebuji
vstřebat všechny emoce, které ve mne tento příběh zanechal. A také změnit žánr, ale určitě se po nějaké době pustím do dalšího dílu této série.
A co vy, už jste tuto knihu četli ? A jak se vám líbila nebo nelíbila ?
Těším se na vaše komentáře :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.