pátek 12. srpna 2016

Sedmilhářky

autor : Liane Moriarty

anotace: (z databaze knih )

 Jane je hloubavá, do sebe uzavřená šedá myška a v životě to vůbec nemá jednoduché, protože sama vychovává pětiletého syna. A ten se teď navíc začal ptát po svém tátovi.

Madeline je velká parádnice a přitom neřízená střela. Momentálně jí ztrpčuje život její exmanžel: po letech si zničehonic vzpomněl, že by se mohl taky podílet na výchově jejich společné dcery.

Celeste je věčně zasněná, poněkud vynervovaná místní kráska. Co ji ale může trápit, když má tak hodného, hříšně bohatého manžela a přepychový dům? Snad jen ta jejich dvojčata jsou občas na zabití.

Každá z nich je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii.


 Všimla jsem si, že poslední dobou čtu většinou  buď thrillery a nebo knihy s tématikou druhé světové války, a tak jsem si řekla, že když je to léto, že bych si mohla dát nějakou tu oddechovku :-)
A právě tato kniha, mi připadala, že je na léto jako stvořená. Ani nevim proč, ale po přečtení anotace, jsem měla za to, že je to to pravé ořechové počteníčko, a tak jsem se do ní s chutí pustila.
A hned po pár stránkách jsem si libovala, a říkala, jo jo, to je přesně ono.
Kamarádky, jejich rodiny, trošku toho babského klabosení, nějaké ty drby, to už k ženským nějak patří, paráda. No a když jsem se dočetla, že jedna z hlavních hrdinek, Jane, se přestěhuje do malého městečka na okraji Sydney, kde je i pláž, tak jsem si říkala a vida,pláž je v knize  a pláž přece k létu patří, takže jsem to odhadla správně, že to bude letní oddechovka.A ještě k tomu je to psáno s humorem.
Ale v knize nenajdete jen humorně napsaný příběh, je tam toho více.

Hlavními postavami jsou zde tři ženy, tři kamarádky, Madeline, Celeste a Jane.
Madeline a Celeste se s Jane seznámí za trochu netradičních okolností, kdy si  Jane vyvrtne kotník a Madeline ji pomůže, zajdou si spolu na kafe a tam se Jane seznamuje i s Celeste. Nakonec Jane zjistí, že její pětiletý syn bude navštěvovat stejnou školu, jako dvojčata od Celeste a dcera od Madeline.
A tady se už příběh začne vyvíjet tak, že se postupně dovídáme trochu více ze soukromí těchto tří žen. Čekají na nás intriky, jak už je patrné i z názvu knihy lži a také tajemství každé z těchto žen začíná vyplouvat napovrch , takže nechybí ani napětí.A můžete se těšit i na trochu té psychologie. Autorka nejenže napsala tento román stylem s mírnou dávkou humoru, ale i vykreslení charakterů každé z těchto žen se jí moc povedlo, teda aspoň, mně se to moc líbilo.
Takže pro mně to bylo asi tak do půlky knihy, takové oddechové, pomaloučku, polehoučku a pak se začnete dovídat věci, které vám nenechají knihu odložit, protože se chcete dovědět, co je pravda a co lež a jak to všechno dopadne.
Ještě musím podotknout, že se většina příběhu odehrává právě ve škole, kde se poznáváme i s jinými rodiči a žáky.Autorka zpracovala v této knize velmi zajímavé a citlivé téma.A jaké ? To už si musíte zjistit sami a pustit se do čtení Sedmilhářek.
Knihu jsem si užila a rozhodně  ji doporučuji.Určitě mi dala víc, než jsem od ní očekávala.
 Těším se na vaše komentáře, napište mi jak se kniha líbila Vám, pokud jste  ji už četli a všem přeji krásný víkend :-)

7 komentářů:

  1. Ahoj Janas Jean, miluji knihy od Liane Moriarty, a tato nebyla výjimkou... Úžasná byla... Pěkně jsem se u ní nanadavala, jak ty ženské dokážou být hnusné a jak moc je všechno o důvěře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Janas Jean, miluji knihy od Liane Moriarty, a tato nebyla výjimkou... Úžasná byla... Pěkně jsem se u ní nanadavala, jak ty ženské dokážou být hnusné a jak moc je všechno o důvěře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo autorka umi psat, cetla jsem i jeji knihu Manzelovo tajemstvi a ta byla taky super :-)

      Vymazat
  3. Po dlouhé době konečně na tvém blogu a zrovna recenze na autorku, na kterou se chystám :) Sedmilhářky vypadají velice zajímavě, nicméně na mě doma čeká Manželovo tajemství (už asi tři roky), takže prvně dám přeci jen šanci tomu. Když mě autorka osloví, určitě se vrhnu i na tuto knihu, protože jsi mě svou skvělou recenzí dokázala rozhodně nalákat :)
    Měj se krsně

    OdpovědětVymazat
  4. Dekuji Hani :-)Manzelovo tajemstvi bylo take bezva cteni, snad se ti obe budou libit :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkná recenze, Jani:)
    U mě na přečtení zatím čeká. Mám všechny autorčiny knihy, ale přečtené pouze Manželovo tajemství, které mě teda chytlo.

    OdpovědětVymazat
  6. Dekuji Sarko:-) Manzelovo tajemstvi se mi take moc libilo. At se ti i tato kniha libi, az se k ni dostanes :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.