pondělí 2. května 2016


Český rok v pohádkách, písních, hrách a tancích, říkadlech a hádankách

 

anotace ( z databaze knih ) :

 Čtyři svazky Českého roku nazvané Jaro, Léto, Podzim a Zima znají již celé generace čtenářů. Je v nich shromážděna téměř nevyčerpatelná zásoba lidové slovesnosti vážící se ke každému z ročních období; koledy, říkanky, písničky známé i neznámé jsou seřazeny podle toho, při jakých příležitostech se používaly, a vytvářejí tak nezaměnitelný obraz života našich předků




Tyto krasné knihy jsem si zapůjčila v univerzitní knihovně a už jsem je musela vrátit, ale bylo by škoda vám neukázat aspoň pár nádherných ilustraci pana Karla Svolinského.


 

 

 

 Všechny čtyři knihy jsou pořádné bichličky, každá má něco kolem 400 stránek. Já jsem si je půjčila všechny najednou, abych je měla pěkně pohromadě :-)
Knihy obsahují říkadla, písničky a koledy, které patří ke každému z ročních období. Nečetla jsem je všechny, jen ty, které mne nejvíce zaujaly, ať už svým obsahem, nebo obrázky. Některé určitě znáte všichni, některé a bylo jich dost, jsem četla poprvé. Ty , které si pamatuji ještě z dětství jsem si nafotila a přidávám i ilustrace.

 Každá z knížek začíná jedním z těchto veršů :-)


 

 

 

 

 

 teď už konečně ukázky a obrázky 











Knížky se mi moc líbily a byly pro mne takovým veselým zpestřením mezi všemi těmi thrillery, detektivkami a knihami s válečnou tématikou, které jsem minulý měsíc četla.
Napište mi, jestli třeba jednu z těchto knih znáte , budu ráda za každý komentář :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.