pondělí 11. dubna 2016

Dnešní malý nákup

Přeji vám krásný začátek nového týdne.
 Dnes jsem si po práci zajela koupit malý notýsek, který mám vždy v kabelce na různé poznámky a zahlédla jsem tam také pastelky, které jsem už dlouho chtěla, tak jsem je samozřejmě brala taky.








Notýsek jsem si vybrala s tímto textem :-)Snad se usměju pokaždé, když ho v kabelce zahlédnu:-)

No a protože se nedaleko od tohoto obchodu nachází i obchod s levnějšími knihami než v normálním knihkupectví, tak jsem si říkala, že když už jsem tady, tak se kouknu, co tam mají pěkného:-)
A udělala jsem dobře, protože jsem tam našla knihu , kterou jsem si už delší dobu chtěla přečíst, a tak jsem si ji koupila.
Je to tato kniha, přidavám i obálku knihy, která vyšla v češtině.






Anotace : ( zdroj databaze knih )


Lekce ze života Alice Herzové Sommerové, uznávané koncertní klavíristky, nejstarší žijící osoby na světě, která přežila holocaust

Impozantní a elegantní příběh o houževnatosti a optimismu stodevítileté klavíristky, který vychází celosvětově s předmluvou Václava Havla a podporou Elieho Wiesla.

Stodevítiletá klavíristka Alice Herzová Sommerová na vlastní oči viděla celé minulé století a první dekádu století tohoto. Přežila koncentrační tábor v Terezíně, byla při procesu s Adolfem Eichmannem v Jeruzalémě a během té doby přicházela do styku s některými z nejúžasnějších historických osobností našeho věku. Jako dítě trávila v Praze víkendy a svátky ve společnosti Franze Kafky (kterého znala jako „strýčka Franze“) a k přátelům její matky patřili Gustav Mahler, Sigmund Freud a Rainer Maria Rilke. Když se Alice po válce přestěhovala do Izraele, jejích bytových koncertů se účastnila Golda Meirová a také Artur Rubinstein, Leonard Bernstein a Isaac Stern.

Přestože byla vězněna v Terezíně a nacisté jí zavraždili matku, manžela a přátele, přestože jí mnohem později předčasně zemřel syn, Alice nad tím vším vždy zvítězila svou schopností žít život bez zahořklosti. Věří, že klíčem k tomu, aby přežila, byla hudba a také schopnost odhalit v každém člověku jeho lidskost, i v nepřátelích. Století moudrosti je pozoruhodný a inspirující příběh o celoživotním krédu jedné ženy – tváří v tvář nejhoršímu zlu, jaké kdy člověk poznal – nacházet v životě dobro. Je to svědectví o pevných přátelských svazcích, o moci hudby a o tom, jak je důležité vést život v materiální prostotě, intelektuální zvídavosti a nekonečném optimismu.

 Alice Herzová-Sommerová
zemřela v Londýně v roce 2014 ve věku 110 let.

Na knihu jsem moc  zvědavá a těším se, až se do ní snad v brzské době začtu. Napište mi, jestli někdo tuto knihu znáte, popřípadě jestli se vám libila.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.