pátek 19. února 2016

Pianista

Je mi smutno !
Může  za to kniha, kterou jsem právě dočetla a tou je Pianista od Władysława Szpilmana. V hlavě se mi momentálně honí otázka...proč ?
Proč se to všechno muselo stát? A jak je možné, že je člověk schopný proměnit se ve zrůdu, která je schopna něčeho takového, něčeho pro mne absolutně nepochopitelného ?
Knih s židovskou tématikou jsem již přečetla dosti, ale tato kniha je tak jiná, snad je to tím, že ji autor napsal hned po těch otřesných událostech.
Knihu jsem na Databázi knih hodnotila 5ti hvezdičkami, ale ne proto, že se mi líbila, právě naopak, byla otřesná svým obsahem z kterého vám běhá mráz po zádech a při kterém si říkáte, ať už to skončí.Ale to 5ti hvězdičkové hodnocení si absolutně zaslouží za to, že vůbec byla napsaná.
Jedno vím jistě, a to, že se mi tento příběh už nikdy nevytratí z paměti.Vím,že byla kniha i zfilmována Romanem Polanskim a film byl oceněn dvěma Oscary, ale já bych po přečtení této knihy nebyla schopna zhlédnout to, o čem jsem právě četla, to už bych asi opravdu nezvládla. Snad možná někdy v budoucnu. Rozhodně mě kniha velice zasáhla.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.