středa 31. srpna 2016

Nákup smutných příběhů


 

 Jak už víte, zajímají mne knihy z prostředí koncentračních táborů, druhé světové války , zajímají mne osudy lidí, kteří si toto vše prožili.
Dnes jsem se stavovala u nás v antikvariátu a koupila jsem si hned 4 knihy s touto tématikou.Ještě musím podotknout, že jsou všechny v holandském jazyce, takže i obálky knih jsou tak jak vyšly tyto knihy tady v Nizozemí.
Dvě z nich asi v ČR nevyšly, když, tak mne opravte.Jednou z nich je kniha
 A Girl From Schindlers List a autorkou je Stella Müller-Madej , která ve své knize popisuje své zážitky z koncentračního tábora  Osvětim, kde byla spolu s rodiči a bratrem a byli zachráněni Oskarem Schindlerem, který je napsal na svůj seznam pracujících pro jeho továrnu.
  





Další knihou, která v ČR nevyšla je kniha která v angličtině vyšla pod názvem The house of dolls od polského autora Ka-tzetnik 135633 (Yehiel De-Nur/Dinur).
 Román popisuje "Joy Division", to byly údajně skupiny židovských žen, které byly nuceny pro sexuální potěšení nacistických vojáků v koncentračních táborech. Z této knihy mám trochu strach, jestli to na mne nebude až moc , ale uvidíme.





No a další knihou je určitě všem známý Deník Anne Frankové od  Anne Frank. Tuto knihu jsem už četla, ale chtěla jsem ji mít doma.

anotace : ( z databaze knih )

Příběh Anne Frankové patří k těm nejznámějším z období holokaustu. Obětí - ať už dětských či dospělých - bylo na miliony, ale zrovna Anne se proslavila díky svému deníku, který si před odvlečením do koncentračního tábora vedla. Díky němu teď můžeme sledovat, jak dokáže válka zničit nejeden nevinný lidský život, jak totálně proměnit veselou a vždy usměvavou Anne v posmutnělou a zachmuřenou dívku s nejasným pohledem na svět i společnost, která bude mít už navždy ve tváři vepsaný výraz předčasně dospělého člověka. Člověka, kterého právě válka donutila dospět.

A posledni knihou je  Deník 1938–1945, kterou napsala Helga Weiss

anotace : (z databaze knih )


 V roce 1938, kdy si Helga začala deník psát, jí bylo devět let. Spolu s rodiči prožívala první příkoří, kterých se Židé v protektorátu dočkali, a jen bezmocně přihlížela postupným deportacím svých kamarádů, spolužáků i příbuzných. Roku 1941 se Weissovi dostali do Terezína, kde žili společně až do otcovy deportace do Osvětimi v roce 1944. Dva dny po jeho nuceném odjezdu byly do transportu zařazeny i Helga s matkou. Školní sešit, do kterého Helga po celé ty roky tužkou zapisovala děsivý vývoj událostí i své pocity, zazdil její strýc do jedné z terezínských zdí. Helžin tatínek byl v Osvětimi zavražděn, ale Helga i její maminka jako zázrakem přežily pobyt v Osvětimi, Freibergu a Mauthausenu i náročnou cestu zpátky domů do Prahy. Helze je patnáct a půl, když do deníku dopisuje své zážitky od odjezdu z Terezína. Je jednou z mála Židů, kteří se do Prahy vrátili a i po válce ve městě zůstali.

Tak to byl  můj dnešní nákup.Jestli jste nějakou z knih četli, tak mi to určitě napište do komentářů. Přeji všem krásný poslední srpnový den :-) Zdraví vás Jana.

4 komentáře:

  1. Krásné přírůstky. Přeji pevné nervy při čtení, já osobně jsem na čtení takových příběhů ještě asi příliš nedozrálá, mám problémy i u filmů, ale knížky vyloženě nedávám. Pevně věřím, že to jednou zlomím a nebudu taková citlivka - určitě bych se chtěla pustit minimálně do deníku Anne Frankové :)
    Měj se krásně a užij si čtení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji :-)No ty pevne nervy budu potrebovat, ja osobne zase nemuzu koukat na ty filmy, ale ty knihy mne zajimaji , i kdyz se z toho pak dosti dlouho vzpamatovavam. Mej se pekne Hanko :-)

      Vymazat
  2. Moc se těším na recenze knih. A přeji pevné nervy :) Přeji krásný večer, Jani :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem na knihy moc zvedava Sarko, a zaroven se trochu bojim obsahu, vsak mi rozumis, jak to myslim :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.