neděle 19. června 2016

KRONIKA MÉHO ŽIVOTA

autor JOSEF LADA

 Kdo by neznal černého kocourka Mikeše, nebo chytrou kmotru lišku, která mluvila dokonce lidskou řečí.Já si je pamatuji hlavně z dětství, kdy jsem ráda sledovala tyto pohádky ve formě večerníčků v televizi.
Bubáci a hastrmani patřili také k mým oblíbeným pohádkám. Nejvíce se mi líbily krásné kresby , které jsem se pokoušela napodobovat, ale jako dítěti mi kreslení moc nešlo. Zato můj mladší bráška , už na základní škole kreslil podle Josefa Lady obrázky tak pěkné, že se ho tenkrát paní ředitelka ptala, jestli by nechtěl pro školu nakreslit kalendář a to právě s obrázky tohoto autora.


No a právě to se mi vybavilo, když jsem zde v univerzitní knihovně objevila tuto krásnou knihu, kterou jsem si s radostí přečetla.




Tato kniha je důkazem toho, že Josef Lada neuměl jen hezky psát pohádky, ale své vzpomínky na svůj život, na své
dětství ,na svou rodnou vesnici, první pokusy o kreslení,o své rodině a přátelích napsal tak krásně, že je mi upřimně líto, že tuto knihu musím už brzy vrátit do knihovny. A tak mám pro vás aspoň pár fotografií z této nádherné knížky.



 











Poslední řádky z knihy...


 Pan Josef Lada při kreslení


Josef Lada se svou manželkou a dcerou Evou a Alenou.










Knihu doporučuji těm, kteří rádi čtou autobiografie, nebo těm, kteří mají rádi ať už pohádky, nebo jen kresby tohoto malíře, ilustratora a spisovatele.
 A co vy, máte rádi pohádky a kresby Josefa Lady ? Těším se na vaše komentáře a přeji všem krásný nedělní večer :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.