čtvrtek 21. ledna 2016

Čarování v Šumperku


Dnes bych  chtěla napsat něco málo o historickém
románu, který se odehrává v Šumperském kraji, kde jsem v dětství strávila vždy pár týdnů z  letních  prázdnin a proto je mi tak blízký a právě proto jsem si tento příběh už hodně dlouhou dobu chtěla přečíst.Do Velkých Losin jsem jezdila s mou babičkou do termálních lázní a už tehdy, jako dítě,jsem od ní slyšela o tomto místě,kde byly upalovány "čarodějnice" Ale na druhou stranu se mi do čtení této knihy moc nechtělo a to proto , že jsem o ni už slyšela a dokonce si vzpomínám, že jsem kdysi viděla i filmové zpracování, ale pamatuji se, že jsem se nedokoukala, jelikož se mi film vůbec nelíbil, protože na mne působil trochu depresivně.
A tak jsem si řekla, že právě teď je ten správný čas na čtení této knihy, která začíná rokem 1680.
Tento smutný příběh začne tak, že tři ženy,  žebračka Maryna Schuchová ,Dorota Groyerová a  "stará Davidka",jsou nařknuty z čarodějnictví . Protože podle inkvizitora Bobliga, kteremu věrně sloužil hrbatý Ignác, létaly na Petrovy kameny.
Byly převezeny do Velkých Losin, kde byly uvězněny, odsouzeny a upáleny.Ale samozřejmě, že to nebyly žádné čarodějnice, ale po hrozném mučení se ke všemu přiznaly.No a pak už přibývaly další a další.
Nechci zde psát více, abych těm, kteři knihu ještě nečetli, neprozradila celý příběh
Je to kniha, která se nečte lehce, ale určitě stojí za přečtení !

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.